torsdag 6. mai 2010

jeg blir så glad når jeg ser deg...........


jeg har vært så super heldig å få disse fine dynetrekkene av margunn på jobb!Hun har rotet på kjeller og loft og fant disse skattene! Var ekstra moro med litt andre farger enn bare brunt og orange!De i rosa toner er skikkelig nydelige og samme med den grønne(tror den må bli til ei skikkelig kosebukse til meg selv-digger det stoffet!)

Siden Margunn for en stund siden hadde spurt om jeg kunne lage en "sitt i sekk"(reisestol) til henne,var det ekstra moro å lage den i noen av de gamle stoffene hun hadde minner om............og det grønne pekte hun ut som et hun kunne tenke seg!
Har brukt en sack`n seat jeg kjøpte for mange år siden som modell,og det gikk greit tilslutt...............men det var en laaaaaang vei til ferdig produkt. men sånn er det vel egentlig alltid med første utgave av ting når jeg tenker meg om!
den kan reguleres i ulike høyder ved hjelp av knappe hull på sidene,og har reim til å stramme i ønsket størrelse. Hele setet kan vrenges inn i en sekk og snøres sammen -enkelt og greit! når setet er i bruk kan sekken brukes som ei lomme bak til smokker,div...

Håper den kan komme til nytte Margunn!og som takk for alle de søte retro dynetrekka,har jeg sydd noe søtt til henne tilbake..........mer om det i mårra!!!

5 kommentarer:

SiriR sa...

Wow, så fine stoffer! Gøy å få sånne ting.

Og wow for en bra reisestol! Godt jobba med den:)

od Andulky sa...

Underbara tyger och jättefiffig stol!!

Spunk og boblemukk sa...

Masse fine stoffer du har fått, og reisestolen ble veldig fin :)

Cilipus sa...

Herlige stoffer og så kul stol.
Ha en strålende helg !!
Cecilie

elin sa...

geniale disse reisestolene!har alltid med meg en slik i veska!må lage en hjemmelaga til meg også en dag jeg får ånda over meg-det var en litt nøysommelig jobb...........men det er vel enklere 2.gang en gjør det sikkert!puh!moro med litt utfordringer også!