lørdag 6. desember 2008







min 1. fritidsbukse fra stoff og stil ble lagd i går,og det ble ei helt grei bukse......en gøy opplevelse og mye å lære underveis!!!!!
brukte det svart/grå tykke bomullsstoffet fra jysk(som jeg har sydd forklekjole av tidligere)-stoffene fra stoff og stil ble for hellige for meg,og slapp billig unna prøving og feiling av en iallefall ivrig(men ikke dreven!)skredder i hamran(jf:Cathrine sin sms!)Her er det iallefall noen bilder.........buksene er str 3 år med 3/4 bein,og ser ut som lange bukser til lille-lola,noe som fungerte greit syns jeg!tvillingnåla fikk jeg kke tatt i bruk,da jeg tror jeg mangler den rette foten..........og rynkinga var jo veldig grei å ta på maskinen med laaaaaange rettsøm-sting(2 ved siden av hverandre)
Etter at denne buksa ble ferdig og allerede er brukt en dag av en liten kropp,måtte s&s-stoffene til pers........lys lilla cordbukser blir det nå ja!men mangler den fargen på sytråd typisk,så da får jeg klippe alt ferdig iallefall-see you!!!kveldene går så altfor fort.....................

1 kommentar:

GRASRODA sa...

Gratulerer, da var første bukse i havn! Jeg er i gang med å tegne og klippe mitt første par jeg også;) Blir ei "prøve seg frem" bukse her også,- øvelse gjør mester! Jeg har metervis med et blomstrete stoff jeg fikk av mamma en gang, noe hun hadde liggende i skapet... får prøve meg på det, og øve litt på ribb;)See you later!