tirsdag 15. juni 2010

ganske enkelt,helt GENIALT!


kom over disse smarte kjolene/skjørtene i boka kosedyr og barneklær,som jeg har blogget om før her:helt utrolig enkle plagg å sy og best av alt : de har flere funksjoner!stroppekjoler til jentene,stroppetopp til meg eller skjørt til meg........genialt ikke sant!!og det av 2 rektangler med litt vaffelsøm overst!vaffelsømmen gjør plaggene veldig elastiske og uten å stramme for mye,passer de i mange ulike størrelser.De hadde det med å tenke praktisk og til å vokse i før i gamle dager,men denne slår alt! likte kjempe godt modellen som topp selv! ungene har ikke fått prøvd kjolen enda...........men bare det er noe med rosa om dagene er alt bra!

bildene vise både bukser og kjoler til å vokse i!!mønsterne eller målene er det bare å tegne av,så er du i gang!!!!jeg har brukt et av retro stoffene jeg har vært så heldig å få tidligere og det er jo så mykt og deilig! ellers var det i denne boka jeg fikk blod på tann for buksedressene med vaffelsøm.........og de lages med lillelilla merke på i fleng om dagene! Kjempe moro med så mange koselige bestillinger;-) Snart er det ferie fra barnehagejobben min og da er planen å være litt mer sydame! Gleder meg til det og tar gjerne imot litt flere bestillinger da ja!!!bare å komme med ønske på stoffer og farger!!!

6 kommentarer:

englemor sa...

Nydelig og så genialt da!!!

Et spørsmål!!! Alle sier det er sååå enkelt med den vaffelsømmen.... Jeg satt oppe til langt på natt jeg og får det ikke til. Spinner opp elastisk strikk på ubdertråden, vanlig tråd påovertråd, innstilt på lengste stinglengde.... MEN DET RYNKER SEG IKKE?????? Det blir bare som jeg syr med vanlig tråd.... For det skal egentlig rynke seg av seg selv med den elastiske undertråden skal det ikke???? HJELP??? Jeg har så lyst å få det til!!!

Ønsker deg en fin fin sommerdag!
Klem fra Hilde

karinanna sa...

Så masse flott du lager ..
Ha en trivelig dag.

Frihet sa...

Genial!! Å rosa da, flott farge til småjenter!!
Du er flink!!

God sommer!!

Anonym sa...

Kjempefin + supert med alt som kan brukes mer enn en sesong! I seg selv et poeng på linje med gjenbruk. Du har jo full miljøpott med retrostoffer. Syns også det er inspirerende med tidligere tiders fokus på dette.

JuMel sa...

Jätte fin, både modell och tyg!

elin sa...

ja der har jeg også vært hilde!!!!!!!!!!i full frustrasjon over at det ikke ville rynke!!!
du må stramme endel på strikken når du spoler den på -jeg holder igjen med handa mens jeg spoler på maskinen!
og du ;prøv med et tynt stoff,det er mye enklere enn tykke stoffer!!!!!lykke til!!!!!!!!!!!