søndag 8. mars 2009

risofanten ser dagens lys!!


denne ugle/hunden var starten på risofanten! Skulle bare være ett slags kose dyr av rester ......da vi(jeg og Cathrine) plutselig kom på å teste det ut med ris inni(jasmin som da var i hus)og varme den microen som ei varmepute!!!!!!!!!!!Den ble jo en suksess og snakken gikk videre og tegninger av ulike fasonger og ideer kom i fleng!!!!(ikke noe nytt på markedet,men kanskje litt gøyere enn ei vanlig pute å varme???)-iallefall et gøy natt prosjekt å bygge videre på!!!3i1 produkt:leke og kaste med,varme og kulde pute!!!




her ha det vært litt bloggtørke en ukes tid......datamaskinen var smekk full og ville ikke legge inn 1! eneste bilde til og så har det jo vært vinterferie på Bortelid for oss!
Men det vil ikke si fri fra håndarbeid!Jeg har tom fått mitt eget lille syrom-"elins sy og broderi hule"-som Endre skrev på døra.........Lenge etterlengta,kjempe deilig å få alt "rot"samla på en plass!
Driver å tester ut ulike "risofanter"! Altså elefanter med ris inni som kan varmes i microen eller legges i frysa eller bare lekes med!!!! Den med de minste prikkene er med hvete inni,tester for å finne ut hva som holder lengst på varmen`/kulda..........
Tror kanskje ikke jeg merker noe forskjell på varmen på hvete og grøtris (jasminen varmer kortest-de er lange og tynne)Hveten var med støvete å jobbe med,men den er billigere å kjøpe enn grøtris.....-må teste litt mer! Har hatt noen dråper lavendelolje inni med korn/risen,og det gir en avslappende lukt(men må ikke ha for mange dråper,da det lukter masse når den blir varmet!)

2 kommentarer:

hildeh sa...

Så kule de ble. Så cathrine sine og, så dette ser bra ut:-)
Gøy med egen hule. Jeg har og ønska meg det. Tror det ordner seg når geir får hjemmekinoen sin ferdig. Da blir kjellerstua ledig:-) Kan like det. Får ikke sydd de store prosjektene nå før jeg får nytt stoff. Blir vel kanskje noen kleenex-etui i gave....Er jo så greie å mekke i hop de. Ha en fin søndag. Snakkes!! Jeg regner med å bestille fra s&s i løpet av et par dager.

GRASRODA sa...

Hei!!Så stilige de ble!! Hva syns du er best? Hvete eller ris? -hvilken ris brukte du? Jeg hadde jasminris sist, men skal prøve med grøtris neste gang. Det har ikke blitt noe sying på meg i helga... har vært i selskap i hele dag, og er kjempetrøtt!! Jeg burde vel egentlig satt meg ned med syleksa fra kurset..men, men,..:)
Jeg så i S&S katalogen i går...umulig å bestemme seg for hva jeg skal bestille!! Så mye fint de hadde denne gangen! Jeg skal se på det i mårra, så sender jeg ei best. liste til Hildemor så fort som mulig:)
Natta!