onsdag 12. januar 2011

lillelilla ballongtunikaer



jada!det går i ballongtunikaer for liten og stor her om dagene!noen vil ha like som mamma,noen med vide armer,noen med ribbarmer,noen i dongri,noen i babycordfløyel,noen i jersey,stretch...............
iallefall;har nå lagd mønstre fra 1år og opp til str 46 faktisk! Så nå når det er ferdig,kan jeg få sydd litt mer igjen,for nå ligger mønsterne klare i hver str!
Disse tunikaene er romslige i str,så ikke ta for stor størrelse!Så ligger du mellom 2 str,så ta den minste!(hvis ikke bysten trekker for mye da....)
Blir den for stor ,blir den fort en sekk.......og helt uformelig.
Jeg har testet det også-vær trygg;)





Denne i dongri er lagd til ei venninne av meg.Den er laget helt lik som den dattera Aida har på seg på bildet. Aida ble for ei tid tilbake 4 år,og fikk da denne i bursdagsgave fra Aurora og Emmeline. OG moro var det at mamman ville ha helt lik til seg selv!!
Den har lange ribbarmer som er smalere nede enn ved hendene(slik at den ikke blir for stram oppe og heller ikke for vid nede!!!)
oppe i halskanten har den fått hjemmelagd lillelilla kantebånd i 2 søte stoffer.
Syns sånne små detaljer gjør seg på en ellers enkel tunika-også er det en typisk lillelilla ting!


Denne er også til ei venninne!!!Den er i mørkegrå baby kordfløyel,har lange vide armer og har en litt ann halsutforming:
den har ikke fått kantebånd i halsen.Av den grunn at jeg ville teste om den ble nettere på og ikke så "klumpete" eller stor som den gjør med kantebåndet.........så den har fått en overlock søm og strikk inni. Ble mye nettere og kjenner ikke kanten så godt,men litt kjedelig kanskje............fordi jeg ellers diller så lite med klærne,syns jeg kanskje kantebåndet hører med her...........skal høre med liv Randi hva hun mener!

begge tunikaene satt perfekt iflg lillelilla!!Håper de er like godt fornøyde selv!!


minner om lillelillakavalkaden...............vinn gavekort!!!


ha en strålende dag!

Ingen kommentarer: