mandag 6. desember 2010

lillelilla heldress


har ikke fått blogga om disse lillalilla heldressene kom jeg på;)
Det finnes utallig mange ulike- fine og mindre fine heldresser å få tak i rundt omkring, så behovet for å sy slike selv er ikke stort- og som jeg har sagt til dere som har spurt om jeg lager slike dresser,så finner en alltid en dress man liker og kan kjøpe for en billig eller dyrere penge,så nei jeg lager ikke akkurat sånne nei!Så her var min intensjon ikke å lage noen kopi eller liknende,men en typisk lillelilla;)og da ble de akkurat sånn!
og hvis du lurer; strikken har så god strikk,at det er kjempelett å komme oppi den fra beina og dra den opp til halsen:)
Uten glidelås,men med strikk i hals,ermer og bein!kjempe enkel for unga å ta på og dra opp og skikkelig bevegelig og ikke minst varm og god. Denne er som mye annet jeg liker å lage: enkel og grei,uten for mye stæsj liksom. Men du skal ikke se bortifra at det kommer litt detaljer etterhvert på noen av de.......

mønsteret er en kryssning av marikjolen og balubabuksa-så helt mitt mønster!
kunne igrunnen tenkt meg en slik en selv i denne kulda;)


Aurora ønsker seg enda en-men da i rosa -ikke noen stor bombe...........



nå skal jeg begynne på en bestilt jule-marikjole-gleder meg;)

ellers må jeg bare beklage at jeg er litt dårlig til å legge igjen kommentarer til alt det flotte dere andre bloggvenner lager om dagen! Ikke at jeg ikke ser litt innom hos dere,men det blir med det- har det for travelt om dagene! kommer sterkere tilbake;))

1 kommentar:

GRASRODA sa...

Så herlig dress!! Ja, dette var en typisk lillelilla dress!!! Du er så flink Elin!!!!!!!!!!!!
Kos deg på fridagen i mårra!
Klem