fredag 26. november 2010

ventetid...........



ja det er ventetid på mange plan her i hus:adventskalender,adventslys,juleferie,julaften,bursdager og jeg venter også på nye stoffer for å fullføre endel bestillinger!!!Godt turen til ss og panduro nærmer seg;))
Imens jeg har ventet litt på endel stoffer,har jeg benyttet anledningen til å sy opp litt av den ellers store stoffhaugen min på syrommet mitt;))Føles deilig!!
Disse settene ble favoritter til jentene med første øyekast! Deilige barnehagesett!myke,behagelige og ikke minst ledige klær å boltre seg i!
Jeg jobber jo selv i barnehage og ser nok av små jenter i trange og altfor finslige klær til daglig i lek og moro! Nei unger må ha gode og bevegelige klær å utfolde seg i!!


Svart isoli overdel(fargen svart skjuler halve delen av lunsjen fra barnehagen iallefall;))samme mønster som de rosa fleece hettegenserne jeg sydde tidligere-likte kjempegodt denne fasongen,og med skikkelig alve/spisshette er den enda bedre;))
For å prøve noe nytt,har Emmeline sin fått en rosa knapp i halsen og stoffet er dratt litt sammen der for moro!
Bak på ryggen har jeg rynket inn litt med strikk-søt liten detalj!
Ellers har begge hettene fått en liten dusk med krokelisse i spissen-rosa ja!
Buksene er i litt ulikt stoff-alt etter hva restene målte:Emmeline sin er i rosa velour og Aurora sin er i rosa isoli.Buksene er selvfølgelig balubabukser med ribber i livet og strikk nederst

Jeg og jentene har fridag sammen i dag,så her står det hobbyaktiviteter på dagsplanen;))

ha en glitrende og kanskje knitrende dag;)

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Såå fine klær!! Enig i at barn skal ha klær som er gode å bevege seg i! Ikke så lett å leke i stive olabukser.

SiriR sa...

Så fine sett!!
Bare jentene mine ville bruke litt bukser også...Men nå er nr 2 også blirr helt kjole/ skjørt frelst!

Kos dere med hjemmedag:)