søndag 18. april 2010

lukten av lavendel......mmmmm


ny tunika til meg!!!!!!lavendelfarget tykk bomull-en favoritt i mine øyne om dagene! hadde sett for meg disse to sirklene som er sydd med tykk bomullstråd i kjedesting-enkelt men dekorativt etter min smak! Korte ranglanarmer med strikk og strikk halsen.Mønsteret er i utgangspunktet et fra aoh-09,men gjort litt andre snitt her og der. jeg har helt gitt opp å ta bilde av meg selv med klærne på,så de får henge fint på veggen-ja jeg ønsker meg veldig en byste!!!!!!


Måtte bare ta med dette bildet av emmeline i min gamle kjole som mamma har sydd-er den ikke søt?Mamma sydde det meste til oss når vi var små,ofte like antrekk til alle oss tre jentene,noe som er moro nå når vi alle har hver sine jenter igjen som kan bruke disse klærne igjen!Dette er ikke lavendel,men den er bare så søt-noen som vet hva denne blomsten heter?

9 kommentarer:

Cilipus sa...

Ranukler heter blomstene, de er så nydelige. Så fin tunika, nydelig farge og detaljer.
Jeg har også noe hjemmmesydd fra jeg var liten til mine barn, det er så koselig !!
Ha en strålende dag !!
Cecilie

Himmelblå sa...

Jepp, ranunkel. Fin kjole!!!!!!!!

englemor sa...

Nydelige kjole og kjempe fint med sirklene på armen!!! Kjenner jeg må finne frem symaskinen igjen nå!!! Den har blitt satt vekk litt mens huset ryddes og gjøres klar for salg :-) Kjempe koselig med kjole fra du var liten - og for ei nydelig lita snuppe som har den på!!

Klem♥Hilde

Anonym sa...

Flott tunika/kjole! Veldig fint med sirklene.

GRASRODA sa...

Du imponerer igjen Elin!! Kjempeflott tunika!! Og så fin Emmeline var i kjolen din:)
Ha en deilig vårdag!! Klem<3

Singh sa...

Så ljuvligt vacker tunika! Passar fint med de broderade cirklarna, mkt effektfullt!

SiriR sa...

Nydelig tunika! Gjorde seg med sirklene på ermet, stilig detalje.

Og gøy med gjenbruk av klær fra man selv var liten:) Mammaen min sydde også til meg, gøy at jentene mine også har kunnet bruke noe av det samme:)

Unknown sa...

Ranukler, ja.. Verdens vakreste, vil jeg tro! Herlig kjole til deg selv, og nydelig gjenbruk av gammel hjemmesøm!

Astrid Hemsydd sa...

Så stilig tunika! Du er så produktiv! Skulle ønske jeg lagde like mye fint som deg! Pannebånda over var kjempesøte! Morsomt at jentene kan bruke ting du hadde som liten. Mamma og mormor sydde til meg også når jeg var lita. Stas å bruke d til jentene nå.