onsdag 25. februar 2009

trekantkjolen min begynner å likne noe

Har tenkt og tenkt og rablet og tegnet lenge på en patent på en kjole,men liksom aldri fått nok tid til å få prøvd den "live"..........har prøvd meg på en i "kitty-mønster",den satt som et skudd på Lola! Målet med denne kjolen,er at den er enkel både å lage og å se til!!!
Hele kjolen er klippet som en stor trekant i dobbelt stoff,der en klipper av det øverste hjørnet for å få armer og for å få en vid og åpen hals-enkelt og greit!!!!Har faldt opp nederst og rundt armene og laget løpegang i halsen med strikk inni-fiks og ferdig!!
Ble litt høy i halsen framme.........så jeg må skrå de litt mer neste gang.

1 kommentar:

hildeh sa...

Hei! Du er jammen meg produktiv og kreativ....mer enn det jeg er for tiden. Har jobba så mye i det siste, så det har blitt lite tid til denslags. Har lyst å bestille en haug med stoff. Føler jeg har veldig lite å sy av nå.... Så gøy med kurs. Jeg følte at jeg hadde lite tid til det akkurat nå. Kanskje jeg henger meg på ved en annen anledning:-) Overlock, er det sånn dobbelsøm? Må en ikke ha det på symaskinen da? Tror ikke jeg har noe så fint:-)Hadde vært gøy å møttes en kveld med deg og cath. Talas! Klem fra en som kommer sterkt tilbake snart:-)