mandag 2. februar 2009

tekstiler fra ikea

har egentlig endel fine mønstre og fargekombinasjoner på ikea-stoffene.
Noen er jo kjempe tykke og egner seg perfekt til dagiser,brødkurver ol,
mens andre er tynnere og er fine til tøy av ulike slag!Prisene er jo fine også!!!
3 meter med "barnslig-hippo" til 59! Disse vil jeg ha mot sommeren........

Her er et lite utvalg,men mange fler og mer hvor det kommer fra:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/Textiles/10655/

i kveld skal jeg prøve meg på en isboks-beholder(ala brødpose,tebeholder) Det kan bli spennende...............kanskje blir det en gave til ei som fyller år i dag .....blir den ikke fin nok som gave,trenger jeg en selv også!om den bare funker?? Tenkte å prøve å ha fleece inni(det er tykt og ganske vannavstøtende) og holder på "isen"og tykkelsen bidrar også til at "posen"lettere vil stå oppreist vil jeg tro....... kunne hatt en mindre til rømme ol også(liker ikke pakningen på bordet,og ikke beholdere i tre som finnes........og så vil jeg prøve å sy disse type beholdere i dobbel voks/plastduk-som gjør det enkelt å holde rent og som er stivt av seg selv(trenger lite innmat da vil jeg tro!) eller med stoff utenpå og plast inni........Har også noen potteskjulere som jeg bruker i jula til å sette blomster i,ha nøtter i,lagre julekuler og pynt i ol,og de ligner litt i patenten ,kanskje jeg skulle finne fram en.......faktisk ganske stilig med slike potteskjulere,bare man har et stoff som passer!!!!mange ideer som må prøves etterhvert!!!!

1 kommentar:

GRASRODA sa...

Hei igjen! ja, mye fint på Ikea:)Jeg har litt stoff derfra, div. blått tøy jeg fikk fra ei venninne.. men vet ikke helt hva jeg skal bruke det til enda.. men noe skal det vel bli en dag!!'

Ps: Jeg har sendt deg en mail...
Ha en fin kveld! og kos deg med nål og tråd!!