tirsdag 17. februar 2009

Mathildekjole ble visst dukkekjole .....Vest til Emmeline


Denne kjolen var tenkt som barselgave til lille-Mathilde..................................
Men den ble for trang,spes.i armene og litt for vid i halsen,så derfor fikk dukka nytt antrekk!!!!
Må være nøyere med målene på neste!!!!!Kjole skal det bli på Mathilde!!
Har brukt stoff fra ss (rosa med hvite soler),hvit skråbånd fra broderistua og knapp fra panduro






Her er Emmeline ute i ullvesten som jeg strikket etter samme størrelse og mønster som til meg,bare i et tynnere garn(sandnes alpakka og pinne nr 3)Den ble kanskje litt trang i halsen,nesten ikke til å få over hodet,så det må vi ordne på!Ellers er den godt brukt allerede,passer fint til posebuksene i lilla babyfløyel fra ss eller som her ,dongeri.




2 kommentarer:

Kaja sa...

Jättesöt klänning som dockan fick! Kanske ska du sy en likadan till dockans "mamma"???

GRASRODA sa...

Hei!! Så mye du har rukket å lage i det siste da!! Du e goe:) Jeg har en liten sypause igjen..så lenge det varer!!:) Får alltid en hel haug med ideer når jeg ikke har tid til å sy.. Elias har ørebet.og vondt i halsen, så vi fikk med oss pencelin etter legebesøket i dag. Kjedelig, men greit at vi fant ut av det før jeg reiser på mandag. Håper dere friskner til snart dere også! Kos deg med maskinen i kveld! Gleder meg til å se buksa du skulle trylle frem i kveld:)
Jeg må få opppskriften på den fine vesten en dag forresten!! jeg har så lyst å ha noe håndarbeid å holde på med når jeg ikke syr. Hils mann og barn.
Klem fra meg!