fredag 27. februar 2009

sjøblått mot sommer og sol............



........ja det er lov å drømme seg litt vekk når sola dukker fram på den klare blåe himmelen!!

Jeg har sittet ute å strikket og solt meg i solveggen,og det kjennes godt!

I morgen håper vi på nok en solrik ute- dag og en kveld full av stoffer og mønster,da skal sy-jentene styre alene hjemme sammen med 6 energiske unger,mens mennene skal på ski/hyttetur.....så planen er å kjøre de skikkelig i frisk luft for å få en laaaaaaang kveld med maskinene!!!!!!Det er jo lov å håpe og drømme.............................
Da måtte det jo bare bli en sjøblå utgave av trekantkjolen jeg driver å utforsker om dagene. . . Denne var et slit å jobbe med!Et fryktelig stoff (panelgardin fra kid,et slags velurliknende stoff)som snøsser og revner bare en ser på det og for ikke om å snakke om hvordan det drar seg..........ikke lett å få det fint nei!(o det er da en lurer på om det er det rette å bruke så mye tid på............men øvelse gjør mester eller bedre enn utgangspunktet iallefall.

1 kommentar:

GRASRODA sa...

Hei!! Ja, det skal bli spennende i morgen:)Hva har du lyst å lage?
Så stilig de trekantkjolene er da!! Må få se dem live i mårra:)Jeg gir meg for kvelden nå.. jeg begynte på sommerskjørtet til Hanna i tyll-stoffet, men det ble mer innviklet enn det jeg hadde tenkt...så det får bli enda et av de prosjektene jeg legger vekk litt, og tar opp igjen når jeg blir "arbeidsledig" :)
Snakkes i mårra!
Klem