lørdag 21. februar 2009

sånnbledenbruneselecordbuksa!

Cordbuksa fikk ribb på beina og elefantskråbånd i armhull,rundt seler, hals og som hempe til å festes i tre-knappen.
Ble fornøyd med hempa!Det var bare en tanke jeg fikk underveis............det fungerte bra og så bra ut på denne buksa!Sydde skråbånd først øverst på bak-selen,før jeg sydde rundt hele og over det andre skråbåndet,og dro det litt opp,slik at det ble ei løkke ned igjen.....knotete forklart som alltid!
Aurora fikk velge 2 like "napper"og da ble det 2 bambusknapper som passet perfekt!
Emmeline måtte teste buksa underveis og til slutt,for han som skal få den er på samme alder.....faktisk 1 år akkurat i dag!Men gaven lar vente på seg til vi treffer han.............
Har en følelse om at den er i korteste laget og kanskje noe vid i livet,blir spennenede å se!Fulgte mønster på str 92.........

1 kommentar:

GRASRODA sa...

Hei!! Så fin den ble!! Du får gi meg et "buksereferat" før jeg tar til på mine bukser en dag..

Se på denne adr. (hvis det funker...) det er Jubel som har lagd en liknende bukse. Hun har sydd på et strikk bak i livet på buksa så den blir litt smalere.. Bare et tips hvis den blir for vid.. Ellers så var det jo smart med de løkkene til knappene:)

http://1.bp.blogspot.com/_QNrqGpZfJkI/SNk5fj8PApI/AAAAAAAAApk/Zx_m_9hkf54/s1600/Hengslebukse_David4.jpg

Jeg kunne ikke dy meg i går, så jeg begynte på et sy-prosjekt likevel!! Får liksom energi av et sykikk selv om jeg er sliten...! Rekker nok ikke å legge det ut på bloggen i dag, -får ta det igjen senere nå vi kommer hjem fra Oslo.
Snakkes;:)