onsdag 14. januar 2009

5 kr.................















I går kveld hadde jeg det litt gøy med
1.stk panelgardin fra jysk til 5 kr.......
orange,rød,rosa,lilla og hvite-striper,
stoffet er genialt til bluser og tynn bukser
fordi det holder seg utrolig fint etter vask,
trenger ikke å strykes engang og netopp
det passer meg veldig godt!!!
Jeg brukte ei kjøpt bukse og bluse som
mønster her........det er jo lov å prøve seg!
Buksene ble litt små og blusene fikk litt
"pukkel"nakke liksom............ellers noen
deilige plagg til Emmeline-mor!
Brukte strikk i halsen(båthals) og strikk i livet på buksa.
Enklere kan det ikke bli!!Blusen skal jeg justere litt i halsen og
prøve meg på flere!Disse er søte til bukser og skjørt.

.............jeg drømmer stadig om denne
kjolen/tunika fra Danmark...........
er bare så behagelige farger
og deilige snitt.....ser ikke altfor
avansert ut heller,men det er
bare det å finne de rette stoffene
og tegne seg et liknende mønster
(mettespotteri)


1 kommentar:

GRASRODA sa...

Jeg er imponert!! Hadde ikke trodd det var et slikt stoff som kunne brukes til tøy da jeg så det på butikken, trodde det var stivere og et typisk strykestoff.. Så da har du jammen gjort et kupp:) Jeg kommer nok ikke så langt med et panelgardin til femåringen min... men genialt til babygaver eller dukkeklær f.eks.!
Snakkes i kveld!